آذربايجان غربي بيشترين غرفه‌هاي فروش تابستاني را دارد

مهدي کيايي در گفتگو با ميراث آريا(chtn)، با بيان اين مطلب گفت: بازارچه هاي موقت فروش صنايع‌دستي در تابستان 1388 با توجه به افزايش حجم مسافر و گردشگر در حال برنامه ريزي و برگزاري در استان‌هاي کشور است.

وي با اشاره به اينکه در همين راستا و به منظور حمايت از توليدکنندگان، بازارچه‌هاي موقت فروش صنايع‌دستي به صورت متمرکز و سازمان يافته برگزار مي‌شود، اظهار داشت: هنرمندان و صنعتگران در اماکن قابليت دار هر استان نظير مبادي ورودي شهرها، پايگاه‌هاي ميراث فرهنگي، آثار تاريخي، مناطق ويژه گردشگري، پارک‌ها و کمپينگ‌ها نسبت به معرفي محصولات صنايع دستي اقدام مي‌کنند.

مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني هنرهاي سنتي ادامه داد: در چنين زماني ايجاد بازارچه هاي صنايع‌دستي موجب تجديد ساختار اقتصادي، اشتغال زايي، درآمدزايي، فقرزدايي و تجديد فرهنگ ملي و بومي مي‌شود.

کيايي با بيان اينکه در تابستان سال جاري يک هزار و 293 غرفه صنايع‌دستي در 21 استان کشور برپا شده است، گفت: 105 منطقه کشور ميزبان غرفه‌هاي صنايع‌دستي و هنرهاي سنتي کشور هستند.

وي تصريح کرد: استان فارس در اقدامي مناسب با برگزاري غرفه‌هاي فروش در 24 منطقه، بالاترين آمار منطقه برگزاري بازارچه‌هاي صنايع‌دستي را به خود اختصاص داده است.

اين مقام مسئول در ادامه اظهار داشت: اين در حالي است که در کنار تعداد غرفه‌هاي برپا شده ، 7 سالن و 3 چادر عشايري نيز به نمايش و عرضه توليدات صنايع‌دستي پرداخته‌اند.

مدير کل حمايت از توليد و بازرگاني اين معاونت با تأکيد بر اينکه بيشترين آمار غرفه‌هاي برپا شده نيز مربوط به استان آذربايجان غربي است، افزود: اين استان در تابستان سال جاري 200 غرفه فروش و عرضه توليدات صنايع‌دستي را برپا کرده است.

مهدي کيايي اضافه کرد: استان‌هاي قم، سمنان و يزد در حال برنامه ريزي جهت برپايي بازارچه موقت هستند، ضمن اينکه 4 استان سيستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان نيز به دليل شرايط نامناسب جوي امکان برگزاري غرفه‌هاي فروش را ندارند./111

انتهای پیام/

کد خبر 138806023